A nemzetközi tanácsadói közösség, az IACM-mel (International Association of Coaching and Mediation) kötött megállapodás jegyében a szervezet vezetői által is aláírt tanúsítvánnyal BUDAPESTEN! Az IACM és a Magyar Coachszövetség
2008. által is ellenjegyzett, nemzetközi
standardokra épülő magyar és angol
nyelvű bizonyítványt nyújtunk
Piacképes képzéseket, a munkaerőpiacon
pénzre váltható ismereteket, képességeket,
kompetenciákat biztosítunk
Olyan tudást, kézzelfogható módszertant
adunk át, ami a praxisunkban bevált,
és azóta is sikeresen alkalmazzuk
Nemzetközileg is maximálisan helytálló
képzési programokat tanítunk (ICF
és IACM kompetenciák)
Egyetemi tanárok, valamint sokéves
tapasztalattal rendelkező, minősített
coachok egyedülálló, hatékony tanítási
módszereit ajánljuk
Többszörösen akkreditált, államilag
elismert képzési programokat kínálunk
Dr. Kollár Iskola Budapest, az alapító, PhD Dr. Kollár József hozzájárulásával kialakított szakmai szakértői közösség, mely a Magyar Coachszövetség 2008. tagja, szolgáltatásainak és programjainak képviselője.
Magyarországon minket bíztak meg a
legtöbben azzal, hogy coachingot és mediációt tanítsunk
nekik.
Ilyen módon piacvezetők lettünk a coach képzésben. Köszönjük
Mindannyiuknak! (Hallgatóink voltak)
A mi iskolánk
azért különleges, mert rengeteg időt és pénzt, figyelmet
és szeretetet fordítunk arra, hogy a hallgatóinkat összetartsuk, hűséges szakmai
közösséget hozzunk létre, állandó, nagyon magas szakmai
színvonalú továbbképzési lehetőségeket biztosítsunk
mindannyiuknak, olyan találkozási alkalmakat (pl. coaching
színház), amit máshol nem találnak meg!
Amikor csak tehetjük,
a legtehetségesebbeket helyzetbe hozzuk:
bemutatkozási lehetőséget kínálunk a konferenciáinkon,
tanítási alkalmakra hívjuk őket tanárként, trénerként,
közös publikációkkal nyújtunk számukra referenciát.
Mi mindig
visszavárunk!
Vita nuova (Új élet)
Ontológiai coaching legendája »
- Az emberélet útjának felén egy nagy sötétlő
erdőbe jutottam, mivel az igaz utat nem
lelém - válaszolta önmagának feltett kérdésére
Kollár József, ezzel is demonstrálva, egyebek
mellett, az önmegszólító riport létjogosultságát.
Ez az önmagával készített és sugárzott 15
percig (sem) híres riport a legenda szerint
a Szépművészeti Múzeum előtt hangzott el
2005. március idusán, miközben izgatottan
várakozott relatíve pontosan érkező, későbbi
feleségére, Déri Krisztire, hogy együtt
tekintsék meg az éppen akkor megnyílt
A fáraók után című kopt kiállítást.
Nem véletlenül találkoztak itt, sorsszerűen
ide irányították egymást megismerkedés céljából
történetünk hősei, a Dr. Kollár Coaching
későbbi alapítói és sikerre vivői. József
gyalogosan lopakodott az elkövetés helyszínére,
míg Kriszti gépjárművel verekedte át magát
a kapcsolatuk kibontakozása iránt közömbös
autósok tömegművészetén.
A kiállítás megtekintését követően, miközben
néhány kört tettek a közeli csátéban, József
(talán udvarlás céljából, talán öncélúan,
ez azóta is nyomozás tárgya) kisebb előadásba
fogott akkori kedvenc témájáról, Hilary
Putnam Agyak a tartályban című gondolatkísérletéről.
Ami (mondjuk) arról szól, hogy ha test nélküli
agyak lennénk egy tápoldattal teli tartályban,
számítógéppel stimuláva, mondhatnánk-e,
hogy agyak vagyunk a tartályban.
Hősnőnk, aki (akkori kinézetét tekintve)
egy vörös hajú, dúsgazdag rocksztárra emlékeztette
Józsefet, kacéran, de szolidárisan törte
vele a csátét és a fejét, miközben sárga
szemüvege mögül szimpátiával figyelte az
autentikus vagy autisztikus (értelmezés
kérdése) sziporkázást.
Mint később az egyik közös olvasmányukban
(Simon Baron-Cohen: Elemi különbség) található
tesztekből, és egyéb akcióikból egyaránt
kiderült, első randevújuk adekvát módon
leírható két rendszerező agy romantikus
találkozásaként az empátia boncasztalán,
bármit is jelentsen ez.
A közös gazbangázolást követően Kriszti
udvariasan megkérdezte, hogy elvigye-e Józsefet
a kocsiján. A közös autózásból közös élet,
közös gyerek, közös célok, közös rendszerépítés,
közös praxis és közös iskola lett: a Dr.
Kollár Coaching Iskolacsoport. Abban kezdettől
egyetértettek, hogy ennek az iskolának másnak,
jobbnak kell lennie. - De mi az iskola?
- kérdezhették volna Dr. Szókratésszel a
brazil válogatott legendás középpályásával.
Általános iskolában mindnyájunknak
szembesülni kell azzal a kellemetlen helyzettel,
amikor a hetyke Laczfi nádor útbaigazítást kér
Arany János főszereplőjétől, Toldi Miklóstól:
"Hé, paraszt! Melyik út megyen itten Budára?".
Aztán előbb, mint utóbb komolyra fordul a dolog,
felelnünk kell az "anyagból". Pontosabban
"lefeleltetnek bennünket".
Vannak győztesek és vesztesek,
meg a közepesek, akik közéjük szorulnak. Az iskolai
évek oly módon befolyásolják probléma-megoldási
módszereinket, hogy észre sem vesszük. Mi is a
probléma? Meg kell érteni a Toldit, mégpedig úgy,
hogy ez a tanárnak is tessék. A felelés pedig
a probléma-megoldás paradigmája. Az iskolán túli
problémaszituációkat gyakran (persze öntudatlanul)
megpróbáljuk megfeleltetni az iskolai helyzeteknek.
Kedvenc fogalmi metaforánk: az
ÉLET ISKOLA. Az élet bármely problémaszituációja,
válsága vagy konfliktusa olyan, mint amikor a
naplóban a "sors keze" a nevünkre bök,
és a megoldás nem más, mint kitalálni, hogy mit
szeretne hallani. A másik lehetőség a lázadás.
Mivel a tanár nem érti a Toldit, nem működünk
együtt vele. A harmadik lehetőség, hogy kinevezzük
magunkat tanárnak, és mi "feleltetünk le"
másokat az általunk preferált anyagból. Ha pikkelünk
valakire, bármilyen értelmesen és érdekesen értelmezi
Miklós dühét, megbuktatjuk. Akit megbukatunk,
az utálni fog, és amint lehet, megpróbálja ő maga
lenyomni torkunkon a "Hé, Paraszt!"-ot.
A problémakezelési technikák
ezen a fent bemutatott mintán belül mozognak,
ezért sikertelenek. Nem lépnek ki az ÉLET ISKOLA
fogalmi metafora jól bevált keretrendszeréből,
ahol valaki mindig tanít valakit, valaki veszít,
megbukik (kirúgják az élet iskolájából). A Dr.
Kollár Coaching által preferált és kidolgozott
ontológiai alapú gondolkodás és tervezés előnye,
hogy nem fogadja el azt az előfeltevést, miszerint
a konfliktusokat az iskolai helyzet mintájára
kell megoldani.
Platón Lakoma című művének főhőse,
Szókratész (már megint iskola, igaz gimnáziumi
tananyag, ha tanítják) azt állítja, hogy semmi
máshoz nem ért, csak a szerelem művészetéhez,
az erotikához. Hihetetlenül hangzik, hiszen Szókratészről
azt állította a delphoi jósnő, aki köztudottan
nem hazudik, hogy ő a világ legokosabb embere.
A válasz nem triviális. A görög "szerelem"
(eros) főnév és a "kérdez" (erotan)
ige etimológiai kapcsolatban áll egymással. Szókratész
azért lehet a szerelem művésze, mert a kérdezés
művésze is egyben.
Az ontológiai coach ősmintája
Szókratész, aki az ÉLET ISKOLA fogalmi metaforát
az ÉLET CSÁBITÓ AJÁNLATOK SZÍNTERÉ-re változtatja.
A coach olyan kérdéseket tesz fel, melyek a jövőt,
mint vonzó látomást implikálják. Ez a coaching
erotikus ontológiája! Az ontológiai alapú gondolkodás
és tervezés annak a művészete, hogy miként lehet
a "Hé, parasztot!" (vagyis a válsághelyzetet)
úgy interpretálni, hogy a válságszituáció vagyis
a "Hé paraszt!" bóknak vagy egyenesen csábító
ajánlatnak tűnjék.
Az ontológiai alapú gondolkodás
révén képesek vagyunk az iskolát CSÁBÍTÓ AJÁNLATOK
SZÍNTERÉVÉ tenni mind a "tanárok", mind
a "diákok" számára. Más szempontból
viszont, ha az igazi tanárok közül is minél többen
(az ontológiai szemlélet speciális tréningjeinek
hatására) a szerelem művészeiként tekintenének
magukra, és nem a "tananyag leadóiként",
"nevelőként", az iskola, a tanítás csábító
ajánlatok színterévé válna, azaz az élet valóban
használható modelljévé. Ezáltal az iskola megtanítana
arra, hogy vonzónak lássuk a konfliktusokkal terhes
világot is, sőt képesek lennénk másokkal is vonzónak
láttatni a valóságot.
A Dr. Kollár Coaching Iskolacsoport
erre törekszik: segít megérteni és előnyre fordítani
a "Hé, Paraszt!" valódi, izgalmas üzenetét.
Így gondolkodunk a coachingról és mindennemű
tanácsadásról A
coaching mint kreatív rombolás művészete »
Az ontológiai coachingról szóló (Vízen
járni: A válságkezelés filozófiája,
Mentofaktúra Kiadó, 2010.) könyvünk kulcsfogalma
a kreatív rombolás. A kreatív destrukció
éppen homályossága miatt többféleképpen
interpretálható. Ha úgy vagyunk kreatívak,
hogy valami újat hozunk létre, akkor szükségképpen
leromboljuk a régit. Minél több újat találunk
ki (például elválunk, új gyerekeket nemzünk
új feleségnek) annál kevesebb régit hagyhatunk
meg. A régi és az új kreatív kombinációja
esetén (nem válunk el csak újraszőjük kapcsolathálónkat)
viszont kevesebb újításra és rombolásra
van szükség. Ha kreatívan újrakombináljuk
a régit, akkor az összetevőket nem, csak
a konfigurációjukat kell újra cserélni és
az elavultat lerombolni. A kreativitás megjelenését
tehát valamilyen formában a rombolásé követi.
A teremtés és rombolás egyensúlya kivételnek
tekinthető, egy olyan dinamikus rendszerben,
mint például a család vagy egyéb nagyobb
szerveződés az információs társadalomban.
A lényegét tekintve új és régi nehezen előre
jelezhető módon újrarendeződő és felbomló
viszonyrendszereket alkot. A ma még működő
viselkedésmintázatok a rendszer szereplői
számára, gyakran láthatatlanul, elavulttá
válnak, és előre jelezhetetlen, hogy a régi
és új milyen kombinációja lesz megint adaptív.
A kreatív cselekedetek előre nem látható
módon megváltoztatják a környezetet, amely
szükségképpen olyan rombolásokat is előidéz,
amit a teremtő szellem nem is akart. A kreativitás
tehát olyan változásokat eredményez, amelyek
negatív következményei csak nagyfokú kreativitás
révén küszöbölhetők ki.
A kreatív destrukciónak
lehet olyan olvasata is, mely szerint a
rombolást követi a teremtés. A destrukció
elsöpri a fennállót és helyet ad az újnak,
mely csak akkor jöhet létre, ha megjelenik
a kreativitás. Az adott rendszer lerombolása
(mely lehet akaratlagos vagy akaratlan,
külső vagy rendszeren belüli) korábban maladaptívnak
tekintett viselkedéséket is preferálhat.
A rombolás mértéke határozza meg az újdonság
arányát. Egy válás vagy szervezeti válság
a résztevőket radikálisan új viselkedésmintázatok
és vélekedések kidolgozására és elfogadására
készteti, amit gyakran szeretnének megspórolni
a résztvevők. A lehető legtöbbet akarjuk
megtartani a régi repertoárunkból, mivel
ez tűnik a legolcsóbb befektetésnek. Ugyanakkor
kevéssé valószínű, hogy radikálisan új életszituációban
sokat megőrizhetünk a régi dolgainkból,
kidobásra ítélt vélekedés- és viselkedés-kacatainkból.
Az a közhiedelem, mely szerint az új automatikusan
követi a lerombolt régit, merő tévedés,
mely sok második házasság felbomlásához,
vagy új, sikeresnek ígérkező, életszakasz
kudarcához vezet.
A kreatív destrukció művészetét
Proust Az eltűnt idő nyomában című könyve
segítségével mutatjuk be, és gyakoroljuk
a hozzánk fordulókkal. Az ontológiai coaching
eszközként használja Proust szövegét arra,
hogy megtanítsuk a coachee-kat az idő kezelésére,
vagyis arra, hogy sikeresen és élvezettel
vegyenek részt az idő eltüntetésének és
magtalálásának játékában. Az idővel való
bajoskodás különféle módozatait a legárnyaltabb
és legkonkrétabb formában Proust regényfolyama
ábrázolja, mely valójában egy tanulási folyamat
bemutatása. A prousti ontológia felhasználása
révén megvilágítható a különféle idők, és
a kreatív romboláson alapuló tanulás közötti
szoros összefüggést. Az eltűnt idő nyomában
című könyvben három ontológiát mutat be
a szerző: a társaságé életét, a szerelemét
és az alkotásét.
A társasági élet kreatív
a semmitmondó jelek intenzív termelésében,
melynek révén lerombol mindenfajta értelmes
gondolatra és cselekvésre irányuló igényt.
A gondolkodás és értelmes cselekvés teljes
hiánya viszont olyan mennyiségű semmitmondó
jel kibocsátást követeli, amelyre egyszerűen
nincs mód. Ekkor a társasági élet prousti
ontológiája át kell hogy adja a helyét a
szerelemének.
Proust szerint, ha valakibe
szerelmesek leszünk, akkor az általa kibocsátott
jelek révén egyedivé, megismételhetetlenné
tesszük. A szerelmes fogékonnyá válik arra,
hogy szerelmese jeleit kreatív módon befogadja,
értelmezze, ami arra készteti, hogy lerombolja
a korábbi kapcsolatai által kialakított
sztereotípiákat. A szerelem is kreatív destrukcióra
indít bennünket, egyszerre építő és romboló.
A Proust által létrehozott
harmadik explicit ontológiával rendelkező
világ a képzettársításoké, melynek létrehozása
és fenntartása szintén a kreatív destrukció
révén történik. Az érzéki minőségek, különféle
benyomások arra indítanak bennünket, hogy
szokatlan kombinálásuk révén elszakadjunk
a korábban berögzült asszociációinktól.
Ilyenkor az érzéki tulajdonságok elválnak
azoktól a tárgyaktól, amelyeket szokásosan
jelölnek, és más, szintén szabadon lebegő,
impressziókkal vagy tárgyakkal kapcsolódnak
össze. Az így létrehívott jelkomplexumot
azután megpróbáljuk megfejteni, melynek
eredményeképpen másként látjuk a világot,
mint addig. Ez az ontológiateremtés paradigmatikus
formája. A kreativitás itt abban áll, hogy
először is képessé válunk arra, hogy szabadon
eloldjuk a jeleket azoktól a tárgyaktól,
amelyeket eredendően jelölnek, és új módon
kombináljuk őket, ezt követően pedig innovatív
értelmezéseit adjuk az általunk létrehozott
új jelkombinációknak. E folyamat során elkerülhetetlenül
szét kell rombolnunk megszokott, mechanisztikussá
vált asszociációs gépezeteinket. Itt mindig
fennáll a kudarc lehetősége, vagyis az,
hogy visszatérünk a jól bevált automatizmusainkhoz,
és úgy kapcsoljuk egybe benyomásainkat,
mint ahogy korábban már megszoktuk. Az elbeszélő
számára a madleine nevű sütemény visszaidézi
elveszett combray-i gyerekkorát.
tea mellé anyám egy kis
madeleine-nek nevezett süteményt hozatott,
amelynek kicsi, dundi formája mintha csak
egy rovátkás kagylóhéjba lenne kisütve.
S mindjárt, szinte gépiesen, fáradtan az
egyhangú naptól s egy szomorú holnap távlatától,
ajkamhoz emeltem egy kanál teát, amelybe
előtte már beáztattam egy darabka süteményt.
De abban a pillanatban, amikor ez a korty
tea, a sütemény elázott morzsáival keverve,
odaért az ínyemhez, megremegtem, mert úgy
éreztem, hogy rendkívüli dolog történik
bennem. Bűvös öröm áradt el rajtam, elszigetelt
mindentől, és még csak az okát sem tudtam.
Azonnal közömbössé tett az élet minden fordulata
iránt, a sorscsapásokat hatástalanná, az
életnek rövidségét egyszerű káprázattá változtatta,
éppúgy, mint a szerelem, s mint hogyha csak
megtöltött volna valami értékes eszenciával:
jobban mondva, az eszencia nem bennem volt,
én voltam az (Proust, 1983a, 55).
Az elbeszélő részletesen
bemutatja azt az asszociációs folyamot,
amelynek kiinduló forrása a teába mártott
sütemény, és végpontja a regényhős esszenciális
énjének felfedezése, pontosabban megkonstruálása.
Proust azt sugallja az olvasó számára, hogy
bármikor bekövetkezhet a csoda, nem kellenek
ahhoz különleges utazások, óriási előkészületek,
hanem csupán nyitott, kreatív személyiségre
van szükség, aki képes lerombolni a régi
énjét vagy énjeit és élvezni az újat, az
által, hogy a kreatív destrukció révén elszakad
berögzült szokásaitól, gépies mechanizmusaitól.
Proust nagyon pontosan
ábrázolja azt a pillanatok alatt bekövetkező
változást, amely - a mindennapi rutint előidéző,
és az abból származó szomorúságból, valamint
az élet értelmetlenségének kényszerű elfogadásából
- hirtelen kiragadja az elbeszélőt és elvezeti
önmaga lényegéhez. Az anyja valószínűleg
szokásához híven, vagyis begyakorolt automatizmusaitól
vezérelve hozott neki teát és süteményt.
Ezt követően a regényhős gépiesen belemártotta
a teába, majd automatikusan a szájába vett
egy kanállal. Amint a süteményt megízlelte,
az esztétikai benyomás hatására, egészen
váratlanul csoda történt. "Bűvös öröm áradt
el rajtam, elszigetelt mindentől, és még
csak az okát sem tudtam." A megszokáson
alapuló oksági lánc hirtelen elszakad, a
mindennapjait gépiesen és motiválatlanul
élő, az életet értelmetlennek vélő gyerek,
hirtelen úgy látja magát, mint aki képes
kiszakadni ebből a semmibe vezető determinációból,
és a szabad asszociációk révén elérkezik
önmaga értékes középpontjának felfedezéséig
vagy megkonstruálásáig. A teába mártott
madleine "az életnek rövidségét egyszerű
káprázattá változtatta, éppúgy, mint a szerelem,
s mint hogyha csak megtöltött volna valami
értékes eszenciával: jobban mondva, az eszencia
nem bennem volt, én voltam az". A narrátor
saját idejét ugyanúgy vesztegeti, mint gyerekkori
énje, mindaddig, amíg művészete értelmezésének
végére nem ér, ami lehetetlen, hiszen a
végtelen önreflexióra még számára sincs
mód. Ugyanakkor Proust szerint az életet
művészetté tenni magasabb rendű idő-elvesztegetés,
mint a társasági élet és a szerelem. A kreatív
destrukció legmagasabb rendű formája az
alkotás, mellyel saját életünket szuverén
módon megkonstruáljuk. Úgy véli, azzá kell
válnunk "akik ténylegesen vagyunk", de ez
nem azt jelenti, hogy azzá, "akik ténylegesen
mindig is voltunk" hanem "akivé annak az
ízlésnek a megteremtése során váltunk, amellyel
végül megítéljük magunkat" (Rorty, 1994,
116). Belső világaink és a hozzájuk tartozó
énjeink kreatív destrukciója egészen halálunkig
tart, anélkül, hogy lenne rá bármilyen esélyünk,
hogy megvonjuk életünk végső mérlegét, hiszen
ehhez, a halálunk után is élnünk kellene.
Az ontológia coaching ebben segít: hogy
a hozzánk fordulók a kreatív rombolás révén
izgalmas, interpretációra csábító, "átélhető",
lezáratlan, nyitott alkotássá formálják
életünket.
Az Iskolánk filozófiája Bepillantás
néhány PREZI-nk segítségével az Iskolánk életébe
és szemléletébe
Szakembereink Tanáraink,
tanácsadóink,
szakmai együttműködők »
Dr. Kollár Iskola Budapest, az alapító, PhD Dr. Kollár József hozzájárulásával kialakított szakmai szakértői közösség, mely a Magyar Coachszövetség 2008. tagja, szolgáltatásainak és programjainak képviselője Magyar Coachszövetség Alapítvány (Magyar Coachszövetség 2008.) 01035-2010 számon regisztrált felnőttképzési intézmény
bejegyzés: 15Pk.60175/2008/4. 2008.09.03., adószám: 19335441-1-05
Egyetemi oktató (PPKE), kutató
Elmefilozófus, akkreditált igazságügyi mediátor
MESTER COACH
IR Minisztérium hivatalos, senior fokozatot
elnyert mediátor-kiképző trénere
20 év tanítási gyakorlat
10 év coaching gyakorlat
Magyar Coachszövetség Szakmai Igazgatója
IACM alapító tagja, IACM European Chater
elnöke
International Coach Federation (ICF) tag
Nemzetközi coach tanúsító ACC (ICF) minősítő
fokozatra előterjesztett akkreditáció
Tanár
Dr. Tiba Zsolt
Jogász, ügyvéd-mediátor
Budapest város volt főjegyzője 18 éven keresztül
Tanár
(mediáció: jogi blokk)
Dr. Kollárné Déri Kriszti
Mérnök-szakközgazdász
Akkreditált igazságügyi mediátor
LIFE ÉS BUSINESS COACH
IR Minisztérium hivatalos, senior fokozatot
elnyert mediátor-kiképző trénere
10 év tanítási gyakorlat
10 év coaching gyakorlat
Magyar Coachszövetség Kuratóriumi elnöke
International Coach Federation tagja
Nemzetközi coach tanúsító ACC (ICF) minősítő
fokozatra előterjesztett akkreditáció
Tréner
Dr. Hermánné Fogarassy Éva
Pszichológus
Akkreditált igazságügyi mediátor
LIFE ÉS BUSINESS COACH
Tréner
Vámosné Sinkó Klára
Vezető tanácsadó, üzleti tréner, csoporttréner
MASTER BUSINESS COACH
BELSŐ MASTER COACH (ING)
IACM tag
Tréner
Abaházy Noémi
Pszichológus
Vezető tanácsadó, nemzetközi üzleti tréner,
csoporttréner
MASTER BUSINESS COACH
INTERKULTURÁLIS MASTER COACH
IACM szakmai tanácsadója
Tréner
DR. Tőzsér János phd
Egyetemi oktató (ELTE, Kaposvári Egyetem),
kutató
Vezető kutatási tanácsadó
Tudományos tanácsadó
Dr. Bányai Ferenc PhD
Egyetemi oktató (ELTE)
Jogász és Filozófus
Akkreditált igazságügyi mediátor
Tréner
Dr. Laurentu Seffer
Ügyvéd-mediátor
Bankügyi Mediációs Egyesület elnöke
Akkreditált igazságügyi mediátor
Meghívott
tréner
Dr. Balogh Gábor PhD
Egyetemi oktató (PPKE), kutató
Szociológus
Meghívott
tanár
Dr. Kormos József PhD
Egyetemi oktató (PPKE), kutató
Mérnök, Teológus, Filozófus
Meghívott
tanár
Dr. Zsávolya Zoltán PhD
Egyetemi oktató (PPKE), kutató
Író, költő, Esztéta
Meghívott tanár
Együttműködők Nemzetközi
és hazai tagság, partnerség »
ifjúsági design felsővezetői
továbbképzés KIM MESH párterápia vezető Kollár
végzés gyermekvédelem házassági mediátorok budapesti
terápiás non-profit Dr mentor időgazdálkodás megcsalás
apasági body önismeret cikkek VII pszichológusok
felkészülés karrier csalás krízis csoportos gyermekelhelyezés
döntésmenedzser akkreditáció kezelő mentalizáció
Association közvetítő évforduló bírság válságkezelés
nyelvi kapcsolat ontológia and gyermekvédelmi
lifelong banki életvezetés lista válás hatósági
tanár pszichiáter skizofrén támogató kriziskezelés
konfliktuskezelés bíróság pszichoterápia minőségi
felügyelet kötelező Déri gyerek coansutation mediation
cikkajánló body kamasz Budapest tudományok per
coaching ügyvéd szexuálterápia menedzser filozófia
döntésmenedzser kezelés szerződéskötés biblioterápia
gyerekvédelmi segítő szexuális pszichiátriai mediáció
válság elfogadott európai EU humántanácsadó műhely
felnőttképzés alapítvány life akkreditált Mediation
patológia házasság Coaching felügyeleti coachok
pszichológus gyász kurzus önmarketing támogatás
thalent házassági folyamatos profit tudományos
keresetlevél sors fórum interim based hűség gyűlés
folyamat egyezségkötés program Iskola ügyelet
business pszichológiai döntéshozatal ügyvédi levél
konfliktus döntésmenedzsment ítélet siker MBA
managerek learning menedzserképzés Kollárné döntés
brand teológiai pszichoterápiás családterápia
vallás közvetítés hűtlenség cikk anyaság felsővezető
reziliencia IRM kreatív gyerekvédelem önismereti
könyv mentoring tolerancia könyv magyar terápia
hatóság leader értekezlet teamcoaching közösség
manager NLP iroda gyermek szülő folyamatcoaching
könyvajánló ülés életvezetési verbális gyorsssegély
segítségnyújtás szektor felkészítő borderline
szellemi közösségi egyesület HR self doktor vezetői
szerződés névjegyzék Krisztina exkluzív team járni
language folyamat executive minőség munka consulting
profitszféra IACM döntésmenedzsment kapcsolatügyeleti
patologikus szünidő nyelvű Akadémia Mentofaktura
éjszakája marketin erőszak modern mediátor therapy
vallási coach of menedzserek kredit végzet egyezség
kreativitás
Dr. Kollár Iskola Budapest, az alapító, PhD Dr. Kollár József hozzájárulásával kialakított szakmai szakértői közösség, mely a Magyar Coachszövetség 2008. tagja, szolgáltatásainak és programjainak képviselője/ Székhely: Hungary, 1102 Kőrösi Csoma S. u. 6.b., 2.em. 24.
A honlap tartalmáért a Magyar Coachszövetség 2008. felelős. A honlap fenntartója: Magyar Coachszövetség Alapítvány (Magyar Coachszövetség 2008.) 01035-2010 számon regisztrált felnőttképzési intézmény
bejegyzés: 15Pk.60175/2008/4. 2008.09.03., adószám: 19335441-1-05
Tel.: +36 70 6313311 | Információ az Iskoláról | coachkepzes@gmail.com Az oldalak tartalma a szellemi tulajdonjogot megillető jogvédelem alatt áll. Tilos másolni, a szöveget részben vagy egészben átalakítani, parafrázisát, értelmezését adni, a szerzők engedélye (PhD Dr. Kollár József kifejezett írásbeli hozzájárulása) nélkül idézni.
A
weboldal megjelenítésével és működésével kapcsolatos kérdéseivel,
problémáival forduljon az oldalakat karbantartó webmester-hez.
shs webdesign
www.erelversoft.hu
custoMMade by eReLverSoft 2012
"Coaching a 21. században."
HR Portál
"Az ELTE Társadalom- és Szervezetpszichológia
Karán végzett 2011. évi felmérés szerint a magyarországi
legismertebb és legnevesebb 60 coach közül 8 a Dr. Kollár
Coaching Iskolacsoportból került ki.
Ezt az átütő eredményt egyetlen másik iskola sem tudta elérni."
"Kollár József különös nyereség a magyar szellemi életben..."
Prof. Pléh Csaba, akadémikus
""... Déri Krisztina jelentős munkát végzett a (...) szervezeti és vezetési kultúra fejlesztése terén."
Prof. Kálmán Erika, intézetigazgató
"Elgondolkodtat, cselekvésre ösztönöz és új utak kipróbálására indít."
Dr. Rusznák Tamás, az Állami Bankfelügyelet exelnöke, egyetemi oktató, a Dr. Kollár Iskola volt hallgatója
"A szakmai minősítéseik is kiválóak. Feltételezésem
szerint az intézményben folyó oktatás nemkülönben...
biztosíthatom arról, hogy nyomon követem eredményeiket,
és fejlődésüket, mert minden tekintetben értéknek tartom
azt, amit alkotnak."